رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه ازاد مهريز:

منتقدان غير منصف دانشگاه ازاد مهريز بايد بيايند و از نزديك محيط اين دانشگاه را ببينند تا همه چيز را متوجه شوند.

به گزارش خبرنگار يزدفردا، محمدرضا ابرقويي صبح امروز در جلسه شوراي فرهنگي دانشگاه كه با حضور امام جمعه موقت و رئيس اداره تبليغات اسلامي مهريز و جمعي ديگر از مسئولان شهرستان در دانشگاه آزاد واحد مهريز برگزار شد، با اشاره به طرح‌هاي عمراني دانشگاه و تاكيد بر حل مشكلات رفاهي دانشجويان خواستار دقت‌نظر بيشتر واحد فرهنگي در زمينه مسائل دانشگاه آزاد مهريز شد.
وي در اين نشست طي اظهاراتي به مسائل فرهنگي دانشگاه و راه‌كارهاي ارتقا آن در بين دانشجويان و استادان پرداخت.
ابرقويي همچنين بر برنامه‌ريزي براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي دانشگاه و جذاب بودن آنها از سوي استادان تاكيد كرد.
مسئول دفتر امام جمعه مهريز نيز در اين نشست بر اهميت دانشگاه آزاد در ميان مراكز آموزش عالي تاكيد و افزود: دانشگاه آزاد جايگاهي بسيار بالا دارد و نبايد نگاه انتقادي به آن شود و اگر انتقادي نيز وجود دارد بايد دلسوزانه باشد.
حجت‌الاسلام ناصر دهقاني‌زاده، حجاب را يكي از واجبات دين دانست و گفت: با توجه شرايط كنوني و تبليغاتي كه از سوي دشمنان اسلام و نظام مي‌شود، بايد از زنان و دختران جامعه به بهترين نحو مراقبت شود.
وي افزود: نقش دانشگاه در ترويج يا جلوگيري از بدحجابي بسيار مهم است و همواره دانشگاه آزاد يكي از مكان‌هايي است كه در تيررس دشمنان بوده است.
دهقاني‌زاده در ادامه با اشاره به اينكه در جامعه مشكلات مالي، روحي و ذهني بسياري وجود دارد، خاطرنشان كرد: بايد ريشه بدحجابي را در هر مكاني به ويژه دانشگاه پيدا كرد تا خداي ناكرده مشكلاتي كه ناشي از بدحجابي است در دانشگاه ايجاد نشود.
وي بيان داشت: در حال حاضر بيشترين تمركز دشمن بر روي بدحجابي است تا بي‌حجابي و هجمه اقدامات دشمن نيز به حدي است كه دشمن حتي در خواب‌گاه‌هاي دانشجويي نيز نفوذ كرده و در موارد زيادي شاهد بوديم كه عده‌اي به ترويج فرقه‌هاي گوناگون در بين دانشجويان مي‌پردازند.
دهقاني‌زاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در سطح جامعه جايگاهي بسيار بالا دارد و نبايد نگاه انتقادي از سوي برخي افراد به اين دانشگاه شود.
وي با اشاره به رشد چشمگير دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهريز تصريح كرد: اقداماتي كه در چند سال گذشته از سوي مديريت اين دانشگاه انجام شده، بسيار قابل تقدير و جاي بسي خوشحالي است كه شاهد رشد اين دانشگاه هستيم.
امام جمعه موقت شهرستان مهريز نيز در اين نشست اظهار داشت: اگر صد كار مثبت انجام شود، كسي نمي‌بيند اما اگر يك كار منفي كوچك انجام شود، انگشتان اشاره به سوي آن است.
وي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهريز كه البته مدتي از واحد شدن آن نمي‌گذرد در اوايل كار با مشكلاتي براي اخذ مجوز احداث روبه‌رو بود اما با تمام مشكلاتي كه وجود داشت، موفق شديم در آن زمان مجوز احداث اين دانشگاه را اخذ كنيم.
حجت‌الاسلام سيدحسين حسيني اظهار داشت: از زمان احداث اين واحد مشكلاتي وجود داشت كه برخي از اين مشكلات همچنان نيز وجود دارد و خود نيز سبب بروز مسائل ثانويه شده است.
وي با اشاره به اينكه مديريت توانا مي‌تواند اين دانشگاه را به جايگاه بالايي برساند، ادامه داد: در چند سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهريز پيشرفت قابل توجهي داشته است اما متاسفانه به دليل پاره‌اي از مسائل اگر صد كار مثبت انجام شود كسي نمي‌بيند اما اگر تنها يك كار منفي كوچك انجام شود همه انگشت اشاره را به اين سمت مي‌چرخانند.
وي تصريح كرد: اگر فردي كه به عنوان دانشجو وارد دانشگاه مي‌شود، بي‌حجاب باشد بايد با لحني محبت‌آميز با او روبه‌رو شد و او را از محيطي كه براي تحصيل به آن وارد شده آشنا كرد.
در ادامه مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه ازاد مهريز نيز با بيان اينكه نبايد حجاب را با حيا يكي دانست، اظهار داشت: در بسياري مواقع اين دو با يكديگير جمع نمي‌شوند.
حجت‌الاسلام سيدعباس طباطبايي خاطرنشان كرد: بايد بين حجاب و حيا مرز بندي شود و اين فرهنگ نهادينه شود كه حجاب براي كسي محدوديت نمي‌آورد بلكه مصونيت به دنبال دارد.
وي تصريح كرد: دانشگاه آزاد زير ذره‌بين است اما همه منتقدان غير منصف بايد بيايند و از نزديك محيط اين دانشگاه را ببينند تا همه چيز را متوجه شوند.

یزدفردا "

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا